Maxi-Cosi 3201111000 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Maxi-Cosi 3201111000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bryan 25-10-2022

Goede prijs, maar kan niet naar omlaag kijken

Geschreven voor: Maxi-Cosi 3201111000

We hebben deze babyfoon nu zo'n twee maanden in gebruik en voor een eerste versie zijn we best tevreden over de camera en app. De verbinding is stabiel, de beeldkwaliteit is erg goed en de microfoon is goed genoeg om zelfs geluiden van buiten te laten horen. Verder vinden we het best handig dat we vanaf ieder mobiel apparaat kunnen kijken, zelfs buitenshuis. Zo is een gebrekkige Wi-Fi dekking achter in de tuin geen probleem en kan ik tijdens het werk even meekijken naar onze slapende dreumes. Er zijn echter nog wel wat verbeterpunten voor de app en de camera.

De app is overzichtelijk en prettig in gebruik. De weergave op een Android-telefoon en iPhone zijn prima. Op een iPad echter wordt de gehele app klein weergeven. Ook de video wordt op dit moment niet op het volledige scherm weergeven, maar ik verwacht dat dit nog wel een keer opgelost wordt. Je kunt ervoor kiezen om de app op de achtergrond te laten draaien zodat het geluid van de babyfoon te horen blijft. Ook kan de app, wanneer afgesloten, een melding geven wanneer er geluid of beweging is. Oh en een geinig (of eng) extraatje is het automatisch volgen van personen door de camera. Als je door de kamer loopt dan draait het apparaatje mee.

Er is een grote beperking van de camera: Je kunt de camera in alle richtingen kan draaien, behalve naar beneden. Zoals op het plaatje te zien is, staat de camera rechtop. Wanneer je hem op deze manier op een kast zet, hoger dan het bedje, dan kan het apparaat dus niet naar beneden draaien en valt in onze situatie het bedje buiten beeld. Er zit een onderdeeltje bij om het apparaat aan de muur te hangen, waarmee het geheel een kwartslag draait, maar ik heb nog geen plek kunnen vinden waar ik dit apparaat permanent op wil hangen. Daarbij verplaatsen we de camera gedurende de dag omdat de baby nog niet op een vaste plaats slaapt.

Ons eindoordeel: Voor deze prijs is het een prima apparaat, maar het ontbreekt vooral aan de mogelijkheid om de camera naar beneden te draaien. Een adapter of iets dergelijks zou helpen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stabiel
  • Goede beeldkwaliteit
  • Goede geluidskwaliteit
  • Prima app

Minpunten

• De camera kan niet omlaag draaien
  • De app werkt niet goed op een iPad

bsmeets87 10-07-2023

Enkele aanvullingen op de eerdere review: De beeldweergave op tablets is al geruime tijd opgelost. Het beeld wordt nu op volledig scherm weergeven en is goed scherp.
We hebben de camera op z'n buik in een lege ontbijtkoekdoos gelegd om vanaf een kast omlaag te kunnen kijken.

Omdat de camera gekoppeld is aan één WFi-netwerk, is het lastig om het apparaat ergens anders te gebruiken. Op vakantie in een hotel wordt waarschijnlijk al lastig, maar ook op een logeeradres zou je de camera opnieuw moeten koppelen aan een ander draadloos netwerk. Hiermee moet je eigenlijk de camera resetten, waarmee diverse instellingen verloren gaan. Daarbij moet je ook de app nog werkend zien te krijgen bij de oppas. Om deze reden hebben we er een normale babyfoon bij genomen en gebruiken we deze voor het overzicht of de opnames, zodat we weten wanneer ons kindje wakker werd (hij gaat namelijk rustig een half uur stilletjes zitten spelen i.p.v. roepen).

Dan nog een groot minpunt: De camera is van Chinese makelij en de app draait bij het eveneens Chinese Tuya. Sinds een week of twee vraagt de app om de camera van een nieuwe firmware te voorzien. Een van de zogenoemde bugfixes is: "Weekly reboots will now occur at 10am local time." De update is te negeren, maar de vraag om te updaten komt bij het opstarten van de app in beeld.
Met het herstarten van de camera draait het apparaat rond, wat hoorbaar is, en gaat enige tijd een felblauw ledje knipperen. Als onze kleine dat ziet dan is hij klaarwakker.